Odzież biurowa, czyli w co ubrać pracowników biurowych

odzież biurowa

Odzież czy obuwie robocze, wymagane są w sytuacjach, które normują akty prawne. Pracodawca jest zobowiązany dostarczyć nieodpłatnie odzież roboczą zatrudnionej osobie, jeśli jego własna garderoba może ulec zniszczeniu lub ze względu na bezpieczeństwo i higienę pracy. W miejscu jakim jest biuro, takie okoliczności nie występują. Jednak pracodawca ma możliwość zapewnić swoim etatowcom odzież biurową. Jest to szczególnie przydatne, jeśli chcemy ujednolicić stroje swoich pracowników lub  planujemy wprowadzić np. swetry firmowe czy koszule z logo. Jak wybrać odpowiednie elementy garderoby biurowej, a także dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Odzież firmowa – dlaczego warto zapewnić ją pracownikom biurowym?

Stosowanie odzieży firmowej, nie tylko w miejscach gdzie jest wymagana, ma mnóstwo zalet. Oto niektóre z nich:

  • Odzież biurowa z logo staje się wizytówką firmy – wyobraźmy sobie sytuację w której pracownik podczas kontaktu z klientami czy partnerami robi dobre wrażenie, a dodatkowo ma na sobie np. koszulę z haftem przedstawiającym logo czy nazwę naszej firmy. Jak łatwo się domyślamy, nasza firma wydaje się bardziej profesjonalna, a także wywiera bardziej pozytywne wrażenie.
  • Unormowana odzież biurowa ujednolica pracowników – dzięki jednakowym koszulom czy swetrom, pracownicy wyglądają bardzo elegancko i łatwiej wyróżnić ich klientom czy partnerom podczas wizyty w naszym biurze.
  • Firmowa odzież biurowa może być kosztem firmy – zakup odzieży biurowej dla zatrudnionych osób, szczególnie takiej z logo, może zostać włączony w koszt działalności.

Odzież biurowa – jakie elementy stroju możemy zapewnić pracownikom?

Praca w biurze jest pracą dość charakterystyczną. Polega głównie na pracy z dokumentami, komputerem oraz spotkaniach z klientami i partnerami. Dlatego właśnie strój powinien być elegancki, ale i praktyczny. Z czego powinien się składać? Z eleganckich kostiumów damskich lub garniturów męskich, a także prostej koszuli w białym lub jasnym kolorze i zakrytych butów. Jako pracodawcy możemy zapewnić pracownikom gotowe “mundurki” lub postawić jedynie jeden z elementów, czyli np. na firmowe koszule lub/i swetry, na których pojawi się wyhaftowany logotyp.

Jako że pracownicy spędzają w firmowym stroju przynajmniej osiem godzin dziennie, poszczególne elementy garderoby powinny być wykonane z przewiewnych i wygodnych materiałów. Ponadto wysokogatunkowe tkaniny prezentują się o wiele lepiej niż sztuczne tekstylia, dlatego ubrani w nie pracownicy wyglądają bardziej profesjonalnie i elegancko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *